Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



onsdag den 23. marts 2011

Anmeldelse af Camilla Läckberg FYRMESTEREN

Camilla Läckberg har gjort det igen – skrevet en fantastisk krimi – den syvende i rækken om forfatteren Erica Falck og politimanden Patrik Hedström.
Umiddelbart syntes jeg, vi startede lidt svag op ovenpå den vanvittige spændende, og en efter min mening noget uafsluttede slutning i den foregående krimi Havfruen. Den sluttede meget dramatisk i en ulykke, hvor Erica og hendes søster Anna kørte galt på vej til hospitalet, hvor Patrik var blevet indlagt med et formodet hjerteanfald – begge højgravide. Hvordan skulle det da gå? - ingen tvivl Fyrmesteren har været længe ventet!
Handlingen starter da kommunens økonomiansvarlige Mats Sverin findes myrdet i sin lejlighed skudt gennem baghovedet. Ingen forstår det, for Mats er helt igennem vellidt og uden noget at skjule - eller? For Mats er måske på sporet af noget uldent i forbindelse med kommunens store prestige projekt – genopbygning af det gamle badehotel, hvor den uheldige Erling W. Larson igen er på banen – ham med det mislykkede reality-show i Ulykkesfuglen.
Samtidig slår Mats’ ungdomskæreste Annie sig ned på Spøgelsesøen Gråskär sammen med sønnen Sam, der ikke er rask. Er det tilfældigt eller er der en sammenhæng? Og hvorfor blev Mats overfaldet udenfor sit hjem, mens han arbejdede i Göteborg? – var han bare på det forkerte sted på det forkerte tidspunkt?
Dette forsøger Patrik Hedström og resten Tanumshede Politi at finde ud af i opklaringen af mordet på Mats – alt imens Erica begynder at interessere sig for Gråskärs historie og nogle af spøgelseshistorierne, der klistrer sig til øen og Fyret.
Fyrmesteren er en rigtig spændende og medrivende krimi, og jeg blev helt opslugt, da jeg først var kommet i gang – kunne ikke slippe den inden jeg var færdig. Jeg er helt vild med den sideløbende spøgelseshistorie fra fortiden – er der et link til nutiden?

1 kommentar: