Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



onsdag den 16. marts 2011

Livets sand

Har lige travet en laaaaaaang tur langs fjorden – med udsigt til den skønneste, rødeste solnedgang og med beroligende bølgeskvulp i baggrunden – den perfekte scene at lade tankerne flyve i. Et forstenet søpindsvin, 9557 skridt i sand, og en hat fuld af refleksioner over hverdagen, til- og fravalg, sorger og glæder – kort sagt livet i alt almindelighed.
Sand var det der satte skub i tankerne – sand er et fascinerende fænomen – flyvesand – fint og groft sand – guld for dem, der finder det rigtige sand i undergrunden. Der kan bygges af det – slotte – og der kan skrives i det – om end ingen af delene er særlig vedvarende. Sand kan komme ind alle vegne, fylde alle huller ud, få det til at knase i tænderne og sand kan dække til. Den tilsandede kirke – en attraktion – men når noget sander til, så der det jo fordi det ikke bevæger sig – så hvis dit projekt, dit netværk, din virksomhed, dit liv sander til, så er det ikke en attraktion. Det er forstadiet til forstening – sten bevæger sig slet ikke – sten er sten – stendød, siger man også….!

Pointen er at opdage begyndende tilsanding i tide – kæmpe sig op af sandet – lidt sand i lommerne er vel OK. Bevægelse og udvikling – er nødvendigt for at undgå sand.
Solen er gået ned og mens det allersidste røde skær forsvinder i horisonten stiger en stor lysende måne til himmels – den er ikke fuld, men stor og meget lysende på en efterhånden noget mørk himmel. Og jeg tænker ”Hvad får egentlig folk til at kaste sig på hovedet tilbage i den sandgrav, de lige har kæmpet sig op af? Lokket af læ fra den store sandbunke, der vil dække og tilsande dem i løbet af ingen tid?”
Hmm – en sikker forstening må være påbegyndt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar