Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



onsdag den 9. marts 2011

En Familie

To streger på en graviditetstest, en abort, mange forventninger og endnu flere uindfriede forventninger er nogle af ingredienserne i filmen En Familie.
Det er bestemt ikke en munter film, og humørbarometeret skal ikke stå for lavt i udgangspunktet.

Handlingen kan kort beskrives som en patriark's sidste tid. Richard Rheinwald er tredje generations ejer af Rheinwald bageri, der ikke bare er et bageri, men et ganske fornemt bageri og kongelig hofleverandør. Han har fire børn, to vokse døtre fra sit første ægteskab og to mindre af slagsen med sin ny kone.

Hans helbred er desværre ikke så godt, og han har fået fjernet nogle svulster fra lungerne. Han bliver erklæret rast men desværre ikke så længe, og pludselig er det galt igen. Denne gang langt mere alvorligt og han må nu begynde at overveje hvordan bageriets fremtid skal se ud - uden ham.

Rollen som Richard Rheinwald spilles af Jesper Christensen. Alene det gør filmen værd at se, han er simpelthen fremragende og utrolig overbevisende, og man tror på alle hans små ansigtstræk og hver en mimik virker perfekt timet og ikke mindst yderst troværdig. Jeg har aldrig før oplevet en biografsal så stille.
Bestemt en film, der bør ses – men husk kleenex!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar