Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



torsdag den 3. marts 2011

Serviceinnovation og servicedynamikker

Konferencen skydes i gang af Videnskabsministeren Charlotte Sahl-Madsen, og skal man dømme efter fremmødet – ja, så er det et meget hot emne, vi skal i gang med. Jo-jo – serviceinnovation er komme for at rede os fra den brændende platform. Selv hardcore fremstillingsvirksomheder skal differentiere sig på serviceinnovation og et unikt servicekoncept. Servicefunktionen skal være produktivitetsførende og værdiskabende.

Niels Christian Nielsen, CEO Q Network, holder et utrolig spændende indlæg om professionalisering af service, som grundlag for alt serviceproduktivitet og innovation.
De 6 professionaliserings faktorer er:
  1. Specialiseringsfaktoren
  2. Uafhængighedsfaktoren
  3. HR faktoren
  4. Proces effektivitetsfaktoren
  5. Videns og genbrugs faktoren
  6. Relations og brandings faktoren
I disse revolutions tider lærte jeg om endnu en revolution – nemlig den algoritmiske revolution. Hvad søren er algoritmisk revolution? Det er i princippet automatisering af service, og eksempler kan være:
  • Google: automatiseret søgning
  • Banker: Pengeautomater
  • Teleselskaber: Automatiseret omstilling
  • eBay: Automatiserede handelstransaktioner
  • Flyselskaber: Automatiseret reservation, billetkøb, indtjekning mv.
  • Logistik: Automatiseret bestilling, bekræftelse, sporing og leveringskvittering
Service Platform arbejder ud fra 8 forskellige temaer – det er muligt at hente mere inspiration her http://www.serviceplatform.dk/arrangement_serviceinnovation_2011.htm

Ingen kommentarer:

Send en kommentar