Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



mandag den 11. april 2011

Sikke en mandag – sikke en rejse!

Lige fra proviantlister anno 1864 til energieffektivisering 2050 – og så på en næsten helt almindelig mandag i 2011.

Dagen startede i en solbeskinnet Ebeltoft (memory lane) på Fregatten Jylland, hvor Benno gav historien liv og sjæl. ”Det brager, knager og lugter af tjære ……..” ja –vi var alle med på den vilde togt og i krig.

Opgaven lyder ellers på at omsætte datidens proviantlister til nutidig, sund fastfood. Og her skal forbrugerne involveres og ferielogikken undersøges, så der kan laves en realistisk forretningsplan. Spændende projekt!
Og så var der 2050 – præmisser for energi, miljø og klima – udfasning af fossile energikilder , energirenovering og energieffektivisering. Ved en konference i Holstebro gav EU-klimakommissær Connie Hedegaard, Jørgen Udby, Vestforsyning, Charles Nielsen, DONG Energy og Peter Hjuler Jensen, Risø os et indblik i perspektiverne for bæredygtige løsninger og mulighederne for erhvervsudvikling i fremtiden.

I virkeligheden er der mulighed for erhvervsudvikling i både 1864 og 2050 – spændende, spændende!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar