Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 17. april 2011

Master party i master stil

Hvor er det monster fedt, at være med til at fejre en rigtig dygtig master kvindes MASTER i Innovation.

Monster langt ude i skoven i skovriderens hytte (hvis man nu kan kalde 350 m2 det), var 8 master-imponerede kvinder samlet for at fejre en monster-sej master kvinde.
Når man har en master i innovation inviterer man ikke til en almindelig party – nej, nej – man inviterer til brugerdreven version 3.0 party!
Vi var alle inviteret med opgave - jeg skulle medbringe noget nordisk og utraditionelt, og stikordet var krondyrfillet. 
Jeg valgte at medbringe havtorn, der er flotte, lysende orange bær, og som er fulde af c- vitaminer. Faktisk har havtorn-bærrene et højere c-vitaminindhold end citrusfrugter. Bærrene har aldrig været så almindelige i køkkengryderne i Danmark, mens de har været kendt og benyttet i blandt andet Sverige og Finland, i flere hundrede år.
Udover de friske bær der pyntede i den lækre sprøde salat, så blev havtornen også præsenteret i en æblehavtornkompot.
Æblehavtornkompot: 25 g smør, 1 spsk. vand, 85 g sukker (ca. 1 dl), 1 tsk groft salt, 150 g friske eller optøede, frosne havtorn, 12 chalotteløg i halve og kvarte (ca. 350 g), 4-6 æbler, fx coxorange (ca. 525 g). Bring smør, vand, sukker og salt i kog i en sauterpande. Tilsæt løg og kog dem ved svag varme og under låg i ca. 5 min. Kom havtorn ved og kog blandingen i yderligere ca. 10 min., stadig under låg. Del æblerne i kvarte, fjern blomst, stilk og kernehus. Del hver kvarte i tykke skiver. Tilsæt æblerne og kog kompotten under låg i ca. 2 min. Smag til.
Bonus var en ægte æbleisvin – både den og de fantastiske havtorn var leveret af Jens – ham kan du læse mere om her http://www.villaskovgaard.dk/
Selv musikken var brugerdreven - vi havde hver leveret et nyt og ældre nummer efter eget ønske.
Vi havde en moster hyggelig eftermiddage og aften, med en master lang tur i skoven og monster lækkert mad i master dejlig selskab.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar