Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 17. april 2011

Julie Hastrup: EN TORN I ØJET

“En torn i øjet” er ikke en ny krimi, og jeg ved egentlig ikke hvor længe den har stået i reolen, men nu kom den frem, og jeg glæder mig faktisk allerede til at læse efterfølgeren, som også står i reolen, for det er en god og spændende krimi.
En lun sensommernat bliver den unge, kønne Anna brutalt myrdet ikke langt fra sit hjem i udkanten af Fruerskoven ved Ringkøbing Fjord. Den 35 årige efterforsker Rebekka Holm bliver af Rigspolitiets Rejsehold udstationeret i Ringkøbing for at assistere ved opklaringen af forbrydelsen. Inden længe bliver en lille pige Anna bortført fra et supermarked, mon der er sammenhæng mellem forbrydelserne eller et det tilfældigt at pigerne hedder det samme? Den karismatiske præst i den lokale frikirke og hans familie kommer også i politiets søgelys.
Sideløbende med opklaringen får vi gradvist historien om, hvorfor Rebekka Holm for 16 år siden forlod sin hjemby Ringkøbing og ikke siden har været der. Hun har et noget kompliceret og anstrengt forhold til sine forældre grundet en hændelse for mange år tilbage.
Og så er der selvfølgelig den obligatoriske snert af romantik. Rebekka Holm er trods sine 35 år single og skal arbejde sammen med den lidt ældre Michael, der naturligvis er fraskilt og far til en lille datter. Trods det faktum at Rebekka Holm skal tilbage til København er der lagt op til yderligere romantik i de kommende bøger.
Der er en god vekslen mellem selve krimifortællingen og skildringen af personerne privat.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar