Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



tirsdag den 24. maj 2011

Julie Hastrup: DET BLINDE PUNKT

Jeg har været spændt på, at kaste mig over denne anden roman i krimiserien om den ambitiøse efterforsker, Rebekka Holm, efter at jeg fornylig har læst og anmeldt debutkrimien En torn i øjet.
Og det er da også en ganske ubemærket krimi, der har en meget fin balance mellem plottet og Rebekkas personlige historie.
En tidlig morgen bliver en kendt socialrådgiver fundet myrdet på Kastellet i København. Socialrådgiveren Kissi, som arbejdede på et kvindekrisecenter, var en meget vellidt og respekteret person, så hvorfor er hun blevet dræbt? Og hvem har slået hende ihjel? Hendes eksmand, der nu bor sammen med en anden mand? Eksmandens nye mand? En af de voldsramte kvinders voldelige mand? Spørgsmål er der nok af, og Rebekka Holm, der er efterforsker i drabssektionen ved Københavns politi, bliver sat på sagen, sammen med hendes nye kollege Reza Aghajan.
Samtidig ryster en serie brutale voldtægter hovedstaden. Det viser sig at svensk politi efterforsker lignende voldtægter, og der er ikke tvivl om at gerningsmanden er den samme. Svensk politi sender straks en mand til Danmark, og Niclas Lundel, bliver en udfordring – også når det gælder samarbejdet.
Men mens Rebekka kæmper med efterforskningen og den hede sommervarme i København, begynder personlige problemer at trænge sig på: For hvor er hun egentlig på vej hen? og hvem er manden i hendes liv? 
Alt i alt er Det blinde punkt en rigtig god krimi, og giver slutningen et vink om en efterfølger?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar