Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 27. februar 2011

Forskning & Innovation

Har lige læst søndagens JP – tænk et tillæg med noget af det hjertet banker for – Forskning & Innovation!
”Sådan omsætter vi viden til vækst”, ”Book en gratis forsker”, ”Innovation er vejen frem”, ”Viden er fundamentet for vækst”, ”Innovationsnetværk”, ”Innovation i praksis”, ”Innovationsagenter og innovationstjek” – masser af ord, fine ord og i virkeligheden kun ord. På et tidspunkt må der da være nogle, der får øjnene op for, at ord alene ikke kan gøre det….! Der skal også handlinger til, og det skal være handlinger, der foregår ude i virksomhederne.
Lige nu er et af de mest anvendte værktøjer til vækst nye ordninger og puljer – har politikerne virkelig ikke fantasi til andet, og skal de overhovedet blande sig? I virkeligheden skaber det kun vækst et sted – blandt teknokraterne – rådgivere, projektledere, konsulenter og hvad vi nu alle er. Alle lige fantastiske til at opfinde projekter – mest af alt for at tjene egen løn. Det mest skræmmende er nok, at rigtig mange af disse konsulenter aldrig har fungeret i det ”virkelig liv” – altså har prøvet, hvor svær ”innovation” er, når der også er noget, der hedder daglig drift!
Hvor mange ”konsulenter” ville der mon være, hvis alle puljer og ordninger forsvandt??
Uanset hvad, så er der ingen tvivl – vi skal blive bedre til innovation – jeg er bare ikke sikker på, at det gøres med puljer og ordninger som i dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar