Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 23. oktober 2011

Det er f….. uhyggelig du…..!


Søndag aften og tid til refleksion. En rigtig hyggelig weekend i uhyggens tegn – Halloween kalder vi det…..! Alt andet end en dansk tradition, men den fik alligevel ikke for lidt – vi lavede græskarlygtemænd, bagte muffins i græskarforme, satte græskar-chilisuppe på menuen, pyntede bordet med græskar lys og servietter og stuen med diverse Halloween grej ….. købt nedsat under halvpris i selv samme Føtex, som jeg mødte stakkels Jon. Det var her jeg blev ramt af uhyggen – ikke bare stakkels Jon – men også erkendelsen af at selvom Halloween først er den 31. 0ktober, ja, så var alt grejet allerede nedsat – og gæt hvorfor – jo, jo – julen står skam for døren, og butikkerne bugner allerede af nissemænd og nissekoner – og der skulle selvfølgelig være plads til mere – det er f…….. uhyggelig du ….! Kan næsten ikke overskue det ræs, eller retter alt det, der skal nås inden – så heller lidt uhygge – for det er nu så hyggeligt!

Og så syntes jeg måske det er lidt uhyggeligt, at vi i så høj grad har adopteret en amerikansk tradition – mest af alt på grund af kommercielle interesser På den anden side, så er dansk græskarproduktion steget markant, og der produceres over 400.000 græskar til fest og ballade omkring d. 31. 0ktober alene – det er da meget hyggeligt. Og i virkeligheden er det først fra omkring år 2000, at den amerikanske version af allehelgensaften – Halloween – begynder at vinde indpas i dansk kultur og traditioner – i virkeligheden fordi en legetøjskæde begynder at sælge Halloween ting – det er f……. uhyggeligt du…..! Rigtig god Halloween – d. 31. oktober – du kan nå det endnu! Og husk at brug rigeligt mange penge – det har vores samfundsøkonomi godt af – så vi importerer bare et par amerikanske traditioner mere, så skal det nok gå alt sammen – det er f….. uhyggelig du …..!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar