Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



fredag den 18. november 2011

WoW - dansk design

Fernisering – af den prisbelønnede danske designer Christian Flindts udstilling på Kunsthal Brænderigården. Udstillingen, der har titlen ”CONCRETE/LIGHT”, giver et unikt indblik i en ung dansk designers kontinuerlige arbejde med at udvikle og skabe eksperimenterende møbel og lys-design.
Christian Flindt (f. 1972) har modtaget flere legater og designpriser, herunder Bo Bedres designpris i 2005 samt Den Danske Designpris i 2008/09.

Udstillingen præsenterer nogle af Christian Flindts nyskabende designs, især med fokus på lys og beton og ”CONCRETE/LIGHT” vil både vise færdige produkter, samt formidle processen og tilblivelsen af udvalgte arbejder. Et eksempel herpå er den nye lampe, som Christian Flindt har udviklet i forbindelse med udstillingen. Her har han eksperimenteret med blændfrit lys i LED. De indledende forskningsresultater vil indgå i udstillingen og den endelige lampe, produceret af Louis Poulsen A/S, vil herefter blive permanent placeret i Kunsthal Brænderigårdens gårdhave – den er fantastisk flot.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar