Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



onsdag den 13. juli 2011

Slange til fod

Det gør ikke noget man skal vente i evigheder,
blot det man venter på er perfekt!
Endelig kom de – de håndsyede sko fra Italien – af det lækreste bløde lammeskind, og med et lille ”touch” af ægte pyton (havde kun råd til ganske lidt…. J)!  Perfekt pasform, og jeg regner med, at de kan holde 100 år. Snart skal alle powergirls på den igen, og der skal der laves støvler… så opsparingen er startet J! Men jeg ved – det bliver desværre ikke til slangestøvler….. men måske list ”pynt”!
Indrømmet – jeg er fascineret af slanger, selvom synet af eller forestillingen om en slange kan vække angst og skræk, men som symbol er slangen ikke entydigt negativt opfattet. Den kan være knyttet sammen med jord og vand og dermed frugtbarhed eller død. Den kan knyttes til lægekunst; i græsk mytologi er lægekunstens guds, Asklepios', attribut en stav, hvorom en slange snor sig.
Slangen kan også have kosmiske dimensioner: Som tegn på evigheden eller genfødsel kan den bide sig selv i halen. I de indiske religioner er de positive aspekter ofte fremherskende: Slangen kan vogte skatte, den kan være guders hvilested, og den kan i yogaformer være kundalinikraften, det kvindelige element, der som en slange vil stige gennem chakraer, gennem krop og sjæl og kosmos.
I den bibelske syndefaldsmyte (1.Mos., kap. 3) optræder slangen som en listig frister, der får Eva og siden Adam til at gøre oprør mod Jahve. Forskere mener, at opfattelsen her af slangen som selve Satan er skabt i polemik mod den kanaanæiske religion, hvor slangen var et centralt frugtbarhedssymbol. Indrøm det bare – fascinerende, ikk’?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar