Nu skal det være....

Nu skal det altså være - jeg skal altså blive fortrolig med dette her blog-halløj! Jeg har allerede gjort forskellige forsøg - oprettede min første blog i 2007 - ak'o've - ét sølle indlæg! Nej, nu må jeg se at få noget prøvet af - hvad som helst...! Skulle der så forvilde sig en enkelt læser ind, ja, så husk på, at formålet er "kun", at jeg får lært mediet og mulighederne at kende. Døm mig endelig ikke på indholdet :-)!



søndag den 10. februar 2013

Mæt af velgørenhed?

Endelig er det overstået – Danmarks Indsamlingen altså – og vi kan igen åbne for TV, radio og andet uden i hele tiden at skulle lægge øre til konstant dårlig samvittighed!

Jeg faldt lige over denne på Facebook – og den fik mig lige til at reflektere lidt og konkludere, at jeg nok ikke er den eneste, der er mæt.
Ikke at jeg ikke forstår problematikken, ikke at jeg ikke mener, at vi skal hjælpe, ikke at jeg ikke mener at det nyttet – jeg er bare ved at kaste op over, at det skal være pakket ind i konkurrencer, show og smart markedsføring. Jeg er ved at kaste op over alle de velgørenheds arrangementer, og tænker hvorfor er det vi skal nødes til at støtte på denne måde? Jeg bryder mig ikke om tanken, at vi underholder os under dække af at skulle støtte og samle ind til de fattige – det giver mig en rigtig dårlig smag i munden, at vi demonstrere overskud og overflod på den måde.
Hvis det endelig skal være, er det så ikke langt bedre, at vi støtter mere vedvarende ved f.eks. at købe produkter fra Afrika, produceret af afrikanerne selv?
Det er da også vældig, vældig flot, at LEGO fonden giver tæt på 5 mio., men virkeligheden kunne jeg bedre lide tanken om, at deres produkter kunne købes til en pris, så selv fattige familier i Danmark kunne få råd til at give deres børn Lego i gave.
Nå, men jeg var jo ikke ret meget bedre end alle andre – gave indtil flere bidrag, deltog dermed i diverse konkurrencer, og har også downloadet støttemelodien.
Men jeg tror, jeg det næste år vil fokusere på at købe god afrikansk kaffe, og andre gode og spændende afrikanske produkter, og så kan jeg med god samvittighed til næste år sige, at jeg allerede har støttet på den gode og langtidsholdbare måde!

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar